מטפלים ורופאים בישראל

בלוג שעוזר להבריא

רק לשמוח – איך אירועים ושמחות משפיעים על הנפש שלנו?

ניווט מהיר

החיים מלאים בתקופות. חלקן טובות יותר, חלקן טובות פחות, חלקן רצופות בחוויות מסעירות שגורמות לנו לאושר עילאי וחלקן יותר משעממות שמובילות לא פעם לכך שאנחנו נשאבים לתוך שגרה. העם הישראלי ידוע בתור עם שחוגג לא מעט שמחות ואירועים. אנחנו חוגגים לאורך השנה את החגים שלנו, חוגגים ומוזמנים לאירועים של בני המשפחה הקרובים לנו, אלה שקצת יותר רחוקים וגם מוזמנים למשפחה וחברים. איך אירועים ושמחות משפיעים על הנפש שלנו? tz מסתבר שקיים קשר ישיר בין שמחה לבין אושר ובין אושר לנפש בריאה וחזקה.

 

מהי שמחה מהי אושר ואיך אירועים ושמחות משפיעים על הנפש שלנו?

מנתונים עולה כי אנשים שנוטים ללכת ליותר אירועים ושמחות, מרגישים יותר שמחים והם גם יותר בריאים בנפשם. ככל שאנחנו מייצרים לנו יותר הזדמנויות לשמוח, אנחנו לא נשאבים לאותה שגרה ואז יש לנו הזדמנות לחוות שמחה אמיתית. ושמחה, מובילה לאושר. אפשר להבין את זה מצוין דרך דוגמא. שמחה היא רגש. רגש חיובי שבו אנחנו נמצאים כאשר אנחנו נמצאים במצב רוח מאוד טוב. למשל, אם יזמינו אותנו למסיבה שבה אוהלים לאירועים ואליה הוזמנו כל בני הנוער שלמדו איתנו בתיכון לפני 30 שנה, פתאום ניתקל באחד האוהלים במישהו שהיה חבר קרוב שלנו ולא ראינו למעלה מ-15 שנה, סביר להניח שנרגיש שמחה בלב, נשמח מאוד לראות את אותו אדם ונחווה בגוף שלנו חוויה חיובית.

אושר הוא מצב בו אנחנו נמצאים בהיעדר סבל

שילוב בין שמחה, סיפוק והנאה אדירה. ברגע שאין בנו כאב, חרדה, דיכאון, שיפוטיות, דיכאון או שכול, אנחנו נמצאים במצב של אושר. בעוד שמחה היא רגש שהוא מאוד סובייקטיבי, ונוטה להשתנות על פי הגיל, הסביבה שבה אנחנו נמצאים, המצב הגופני שלנו והמצב הריגשי שלנו, אושר לא תלוי בשום דבר חיצוני, הוא נמצא בתוכנו. יחד עם זאת, ברגע שאנחנו חווים הרבה רגעי שמחה, ברגע שהתא המשפחתי שלנו נמצא בקטגוריה של שמחה, ברגע שאנחנו בריאים בהיבט הפיזי והנפשי, ברגע שהזוגיות שלנו טובה וטוב לנו במקום העבודה שלנו, אוטומטית אנחנו יותר שמחים והשמחה תורמת גם לאושר הפנימי שלנו.

10 טיפים שיגרמו לכם לחוש יותר שמחה במהלך החיים

  • צאו מהשגרה, בלו כמה שיותר, תכננו תכניות, תיפגשו עם אנשים ותהיו כמה שיותר באינטרקציות.
  • נסו להתרחק מאנשים שמורידים אתכם (לא שהם נמצאים במשבר אלא באופן כללי) והיצמדו יותר לאנשים שמרימים אתכם.
  • אחת ליום הכניסו דבר אחד (זה יכול להיות משהו ממש קטן) שעושה לכם טוב בלב. משהו שמשמח אתכם.
  • החמיאו לסביבה שלכם, פרגנו לאנשים שסביבכם.
  • חייכו. גם אם בהתחלה אתם מרגישים שהחיוך שלכם לא אמיתי, ככל שתקפידו לחייך יותר, יהיה לכם יותר קל להכניס את השמחה והאושר אל תוך החיים שלכם באופן קבוע.
  • הסירו שיפוטיות מחייכם. כל אדם הוא שונה. כל אדם הוא אחר. כל אדם מתנהג בהתאם למה שהוא מרגיש או חווה בעבר שלו. לכן, נסו להסיר שיפוטיות, קבלו את האחר כפי שהוא ואם מישהו מבקר דווקא אתכם, קחו את זה בעירבון מוגבל.
  • השקיעו בלבוש שלכם, קנו לכם משהו חדש אחת לכמה זמן, זה עושה אחלה של מצב רוח. השקיעו באיך שאתם נראים, בשיער, בטיפוח העור, בציפורניים.
  • שמרו על אורח חיים בריא, הקפידו לישון טוב בלילה, אכלו מאוזן, הימנעו מאכילת ג‘אנק פוד, שלבו הרבה ירקות ופירות בתפריט שלכם, הימנעו מקמח לבן ומזונות מעובדים, שתו הרבה מים והפחיתו בצריכה של קפאין. בצעו פעילות גופנית באופן קבוע היא חשוב לבריאות ושמירה על הנפש.
  • מרגישים בדיכאון? טפלו בזה ואל תזניחו!
  • שתפו את הקרובים לכם בבעיות שלכם, אל תשמרו בבטן.
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניווט מהיר

הנקראים ביותר
על ספורט ומצב רוח

אין כמעט אדם שלא מודע ליתרונות הרבים שפעילות גופנית אותה אנו מבצעים באופן קבוע מביאה לחיינו וגם לגופנו. אנשים רבים מעידים על

פרסום כתבה באתר

דילוג לתוכן