מטפלים ורופאים בישראל

בלוג שעוזר להבריא

על ספורט ומצב רוח

ניווט מהיר

אין כמעט אדם שלא מודע ליתרונות הרבים שפעילות גופנית אותה אנו מבצעים באופן קבוע מביאה לחיינו וגם לגופנו. אנשים רבים מעידים על כך שהם מתחילים את הפעילות הגופנית אותה הם רגילים לעשות במצב רוח לא משהו ואז בסיומה הם מרגישים הרבה יותר טוב, לפעמים אפילו סוג של תחושת אופוריה. מנתונים עולה, כי אנשים המקפידים לבצע פעילות גופנית בעצימות גבוהה ”מתמכרים“ לתחושה הטובה שמגיעה מיד אחרי וזה לא רק בשל ההישגים הקשורים לאחרי הפעילות, אלא בשל הורמונים המופרשים מהמוח ויוצרים בגוף תחושה של שלווה וגם של אופטימיות. עוד על ספורט ומצב רוח בהמשך הכתבה.

 

הכירו את האדרופינים

מומחים לספורט ובעלי מקצוע כמו סוכן שחקנים, תזונאים, מאמני כושר, ספורטאים שזה המקצוע שלהם ואפילו רופאים ממליצים לקיים פעילות גופנית באופן קבוע. בזמן הפעילות הורמון הנקרא אנדרופין בנוי באופן זהה למבנה של מורפין הגורם להרגעה של כאבים. בשונה ממנו, האנדרופין נמצא בתוך הגוף והוא מופרש כתגובה לכל מיני מצבים. האנדרופינים גם מסייעים בהפחתת כאבים ואף פעמים רבות מעלימים לחלוטין את תחושת הכאב. הם מרגיעים ונכנסים לפעולה כאות תגובה לכל מיני כימיקלים שמכונים נאוטרנסמיטורים. אותה פעולה זהה למה שמתרחש כאשר אנחנו לוקחים משכך כאבים.

 

יתרונות נוספים המשפיעים על ספורט ומצב רוח:

  • פעילות גופנית מסייעת להפיג מתחים, לחץ וסרסט.
  • תורמת להעצמת הערכה העצמית שלנו ולחיזוק הביטחון העצמי.
  • תורמת לחיזוק הלב ומפחיתה את הסיכוי להיווצרות של מחלות לב כלי דם, שומרת על איזון בהיבט של רמות גבוהות של סוכרים ושומנים בדם.
  • מסייעת בחיזוק הטונוס השרירי ומחזק את השרירים.
  • מייעלת תהליכי שריפת שומנים ותורמת בתהליך הירידה במשקל.
  • פעילות גופנית אותה מבצעים באופן קבוע, מסייעת לשפר את איכות השינה ומעלה בגוף את רמות האנרגיה במהלך היום.

עדיין לא הצלחתם להתמכר? הנה השלבים בדרך…

למרות היתרונות הרבים שבביצוע פעילות גופנית באופן קבוע, עדיין יש לא מעט אנשים שמתקשים להתמיד בה. לכן, בחרנו לתאר לכם את השלבים המרכזיים שיסייעו לכם להתמיד בפעילות גופנית לאורך זמן ולהנות מכל היתרונות שתוארו לעיל. ראשית כל עליכם לבחור פעילות גופנית שמצד אחד אתם מתחברים אליה, כלומר נעים לכם לעשות ומצד שני תואמת את אורח החיים שלכם. זאת אומרת, שאם אתם עובדים המון שעות במהלך היום ומוגבלים בזמן, צריכים לקום מוקדם יותר או ללכת לישון מאוחר יותר כדי להתמיד, תצטרכו למצוא פעילות שמתאימה לאורח החיים הזה ומאפשרת לכם יותר גמישות. ריצה או הליכה מהירה מצוינות משום שניתן לעשות אותן בכל מקום בו אתם נמצאים ואין לכם הגבלה (פרט למצבים קיצוניים של מזג אוויר).

 

פעילות עם עוד אנשים מסייע להתמיד

במידת האפשר, נסו למצוא לכם פרטנר שאיתו תבצעו את הפעילות, אפילו לפחות לחלק מהזמן. זו יכולה להיות חברה קרובה, בן משפחה או אפילו שכן. במידה ולא הצלחתם למצוא מישהו כזה, תוכלו להצטרף לקבוצה. זו יכולה להיות קבוצת ריצה, קבוצת אופניים, קבוצת שחיה, שיעורי יוגה וכדומה.

 

סוד ההדרגתיות

אחת הבעיות עם אנשים שמתחילים להתאמן היא שהם מתחילים בעצימות גבוהה מדי ולא מקבלים ליווי מקצועי ויש עם זה כמה בעיות. הבעיה הראשונה היא שהם פשוט לא מצליחים להתמיד משום שהם מגיעים מהר מאוד לקצה היכולת שלהם ואז או שהם נפצעים בדרך ולוקח להם המון זמן לחזור חזרה או שהם פשוט לא נהנים מהאתגר ואז מוותרים. לכן, חשוב מאוד לבצע את הפעילות בהדרגה, לא להגזים, להקשיב לגוף ואם ניתן להיכנס לתכנית ליווי מסודרת.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניווט מהיר

הנקראים ביותר

פרסום כתבה באתר

דילוג לתוכן