מטפלים ורופאים בישראל

בלוג שעוזר להבריא

כך מתבצע ניתוח ערמונית – פרוסטטה

ניווט מהיר

ניתוח ערמונית

הערמונית – פרוסטטה היא בלוטת מין משנית אצל הגבר. היא דומה בצורה ובגודל שלה לאגוז עץ הערמון ומכאן מגיע גם שמה. הבלוטה ממוקמת מתחת לשלפוחית השתן ובה נוצר רוב נוזל הזרע. הגדלה שפירה של הערמונית נחשבת היום לאחת הבעיות השכיחות אצל גברים מבוגרים. כבר מגיל 50, מעל ל-50% מהגברים סובלים מבעיות כאלה ואחרות במתן שתן ובגילאי 80-90, כמעט לכל הגברים יש את אותה בעיה.

הפרעות שכיחות בקרב גברים

  • קימה תכופה בלילה
  • ירידה בזרם השתן ועוצמתו
  • תכיפות במתן שתן

מתוך הגברים אשר סובלים מהפרעות במתן שתן, בערך מחצית מהם יגיעו למצב של ניתוח ערמונית.

איך מתבצע הטיפול?

הטיפול בחולים בהגדלה שפירה של הערמונית כולל בשלביו הראשונים טיפול תרופתי. סוג אחד של התרופות מקל על ההשתנה ואחרות מקטינות את הערמונית. לפעמים נותנים אותן ביחד. חולים אשר לא מגיבים בצורה חיובית לתרופות הללו, יגיעו לניתוח ערמונית. מטרתו של הניתוח היא להרחיב את המעבר דרך הערמונית. ניתן לדמות את מבנה הערמונית לתפוז שיש לו קליפה ופנים. בניתוח ערמונית מסירים את פנים התפוז כלומר את החלק הפנימי של הערמונית.

פרוסטטה

ניתוח ערמונית ניתן לבצע בכמה דרכים:

  • אנרגיה חשמלית המכונה TURP
  • אנרגיית לייזר

כשהערמונית גדולה מעל גודל מסוים מבצעים ניתוח ערמונית פתוח בו פותחים את הקופסית, מסירים את התוך של הערמונית וסוגרים אותה. אחת מתופעות הלוואי של הניתוחים הללו מכונה שפיכה לאחור בזמן קיום יחסי מין. הזקפה והאורגזמה נשארות אותו הדבר רק תהליך הגמירה הוא יבש לחלוטין.

אנשים רבים מתבלבלים בין הגדלה שפירה לבין סרטן הערמונית. חשוב לעשות אבחנה ולהבין כי סרטן הערמונית איננו גורם לתסמינים כאלה ואחרים, בטח לא במצבו ההתחלתי וכשהם מגיעים התסמינים דומים להגדלה שפירה.

WhatsApp
Facebook
Twitter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניווט מהיר

הנקראים ביותר
מעבר דירה עם חיות מחמד

מעבר דירה הוא תהליך שיש בו כמה וכמה מורכבויות ויש אנשים שצריכים למצוא את הדרך הטובה ביותר עבורם להתמודד עם המעבר ועם

גמילה מחומרים ממכרים

חלק מהחיים של הרבה מאד אנשים קשור קשר הדוק לשימוש בחומרים או תרופות שיש בהם מרכיבים שעלולים להיות תלותיים ולפתח להם התמכרות.

פרסום כתבה באתר

דילוג לתוכן